This topic counts 1 page 1 |
Errie |
Errie from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 14 March 2010 23:46:26 |
Database Noobie
24 Topic posts Private message
1993 Corrado 1.8 G60
|
Aangezien ik nogal nieuw ben met de G60 vroeg ik mij eigenlijk iets af over het rijden.
Ik merk namelijk dat als je in de 5 zo tegen de 100 rijd, en wilt inhalen
de Corrado weinig zin heeft en het echt een halve eeuw duurt voordat je naar de 120 of sneller wilt.
Ook gaat de Corrado niet graag harder dan 160, daarna word hij enorm traag.
Wat kan er mis zijn?
En nu we toch op het onderwerp zijn,
je hoort erg veel mensen over een motor-swap, maar zijn er ook mensen die bijvoorbeeld een versnellingsbak (6-bak) uit een later model aan hun G-60 hebben gehangen, en zo ja, welke bakken zouden er zo op de G60 gemonteerd kunnen worden?
Ik denk namelijk dat VW een motor uit ontwikkeld om zo kosten te besparen.
dus welke bakken zouden perfect zijn om meer snelheid uit de Corrado te halen?
Groet,
Erwin.
|
|
|
Jakemeister |
Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 15 March 2010 16:48:52 |
Database Addict
713 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
ik heb eigenlijk nooit problemen gehad, zodra ik gas gaf ook in de 5 ging die als een speer, is de motor nog origineel? anders kun je de lader een kleinere poelie aanhangen met een aangepaste chip kom je snel op een dikke 190 pk uit.
versnellingsbak kan ik je niet mee helpen, een goede g60 met kleinere poelie en chip moet echt wel rap gaan, althans dat is mijn ervaring.
60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana
|
|
|
djflashback1 |
djflashback1 from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 15 March 2010 17:10:46 |
Database Noobie
3 Topic posts Private message
|
gewoon ff terug in zijn 4 moet je dan eens opletten,misschien heeft je auto lang stil gestaan en is die een beetje lui op het moment
|
|
|
mthg60 |
mthg60 from Netherlands (Groningen) posted @ 15 March 2010 17:22:57 |
Database Amateur
84 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
laat de druk van je lader ff meten en controleren als ie onder de 0,6 zit is het ff revisie.
corrado g60 1991,
265hp 320nm
|
|
|
Errie |
Errie from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 16 March 2010 10:23:38 |
Database Noobie
24 Topic posts Private message
1993 Corrado 1.8 G60
|
Dank jullie wel voor de reacties.
Hij staat vandaag voor een check-up en grote beurt bij WW smit in Amstelveen.
Toen ik m kocht was de G-lader gecontroleerd, die zat op een erg goede? 0.96 bar
Ik hoorde bij de garage dat de G-lader pas meedoet vanaf ongeveer 3000 toeren, en ze gaan kijken wat het is waardoor hij niet harder wil dan 160.
Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor de reacties.
Weet iemand al iets meer over zes-versnellingsbakken en zo?
Groet,
Erwin
|
|
|
Bozo |
Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 16 March 2010 20:05:32 |
Database Professional
283 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
heeft die garage wel verstand van g60 motoren ?????
een g-lader doet altijd mee namelijk.
|
|
|
|
|
Errie |
Errie from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 16 March 2010 22:09:41 |
Database Noobie
24 Topic posts Private message
1993 Corrado 1.8 G60
|
Ik legde het verkeerd uit denk ik.
Met "meedoen"bedoel ik dat je hem pas begint te merken vanaf 3000 toeren,
en aangezien tot twee weken terug mijn dagelijks vervoer een Caddy diesel was
Reed ik m dus eerst doodleuk tot 2 a 3000 toeren voordat ik schakelde naar een hogere versnelling....
dus dat ik eerst nooit het volledige toerenbereik gebruikte.
|
|
|
This topic counts 1 page 1 |