Forum > [Nederlands subforum] > versnellingsbak of ligt het aan mijn rijstijl?

This topic counts 1 page 1
Errie Errie from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 14 March 2010 23:46:26
Database Noobie


24 Topic posts
Private message

1993 Corrado 1.8 G60

Aangezien ik nogal nieuw ben met de G60 vroeg ik mij eigenlijk iets af over het rijden.

Ik merk namelijk dat als je in de 5 zo tegen de 100 rijd, en wilt inhalen
de Corrado weinig zin heeft en het echt een halve eeuw duurt voordat je naar de 120 of sneller wilt.

Ook gaat de Corrado niet graag harder dan 160, daarna word hij enorm traag.

Wat kan er mis zijn?

En nu we toch op het onderwerp zijn,
je hoort erg veel mensen over een motor-swap, maar zijn er ook mensen die bijvoorbeeld een versnellingsbak (6-bak) uit een later model aan hun G-60 hebben gehangen, en zo ja, welke bakken zouden er zo op de G60 gemonteerd kunnen worden?

Ik denk namelijk dat VW een motor uit ontwikkeld om zo kosten te besparen.

dus welke bakken zouden perfect zijn om meer snelheid uit de Corrado te halen?

Groet,

Erwin.

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 15 March 2010 16:48:52
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ik heb eigenlijk nooit problemen gehad, zodra ik gas gaf ook in de 5 ging die als een speer, is de motor nog origineel? anders kun je de lader een kleinere poelie aanhangen met een aangepaste chip kom je snel op een dikke 190 pk uit.

versnellingsbak kan ik je niet mee helpen, een goede g60 met kleinere poelie en chip moet echt wel rap gaan, althans dat is mijn ervaring.


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


djflashback1 djflashback1 from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 15 March 2010 17:10:46
Database Noobie


3 Topic posts
Private message


gewoon ff terug in zijn 4 moet je dan eens opletten,misschien heeft je auto lang stil gestaan en is die een beetje lui op het moment

mthg60 mthg60 from Netherlands (Groningen) posted @ 15 March 2010 17:22:57
Database Amateur


84 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

laat de druk van je lader ff meten en controleren als ie onder de 0,6 zit is het ff revisie.


corrado g60 1991,
265hp 320nm


Errie Errie from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 16 March 2010 10:23:38
Database Noobie


24 Topic posts
Private message

1993 Corrado 1.8 G60

Dank jullie wel voor de reacties.

Hij staat vandaag voor een check-up en grote beurt bij WW smit in Amstelveen.

Toen ik m kocht was de G-lader gecontroleerd, die zat op een erg goede? 0.96 bar

Ik hoorde bij de garage dat de G-lader pas meedoet vanaf ongeveer 3000 toeren, en ze gaan kijken wat het is waardoor hij niet harder wil dan 160.

Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor de reacties.


Weet iemand al iets meer over zes-versnellingsbakken en zo?


Groet,

Erwin

Bozo Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 16 March 2010 20:05:32
Database Professional


283 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

heeft die garage wel verstand van g60 motoren ?????
een g-lader doet altijd mee namelijk.

mthg60 mthg60 from Netherlands (Groningen) posted @ 16 March 2010 21:21:00
Database Amateur


84 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60




corrado g60 1991,
265hp 320nm


Errie Errie from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 16 March 2010 22:09:41
Database Noobie


24 Topic posts
Private message

1993 Corrado 1.8 G60

Ik legde het verkeerd uit denk ik.

Met "meedoen"bedoel ik dat je hem pas begint te merken vanaf 3000 toeren,
en aangezien tot twee weken terug mijn dagelijks vervoer een Caddy diesel was
Reed ik m dus eerst doodleuk tot 2 a 3000 toeren voordat ik schakelde naar een hogere versnelling....

dus dat ik eerst nooit het volledige toerenbereik gebruikte.

This topic counts 1 page 1