Forum > [Nederlands subforum] > kettingrevisie

This topic counts 1 page 1
Conjo Conjo from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 29 January 2010 12:20:22
Database Noobie


43 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

bij mijn vr6 is een ketting revisie nodig. de vraag is, is zo'n revisie zelf te doen (door iemand met technische achtergrond, maar nog nooit met een vr6)
en wat heb ik allemaal nodig voor zo'n revisie kwa onderdelen. of is het beter dat ik dit laat doen.. en wat gaat dat dan kosten?
alvast bedankt maaikel

Corrado-lkl Corrado-lkl from Netherlands (Zeeland) posted @ 29 January 2010 12:32:54
Database Noobie


20 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.8 VR6 SLC

Het is opzich zelf niet zoon super klusje maar moet wel goed gebeuren als de ketting niet goed staat heb je hoopjes ellende. er zijn genoeg mensen die het doen of bedrijven.

vr6 specialiast
michel zepyveld
verhoeven die is wel prijzig

zo zijn er nog wel meer mensen die het kunnen doen

Riiichard Riiichard from Netherlands (Gelderland) posted @ 31 January 2010 14:58:38
Database Noobie


33 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

de prijs kan varieren van 600-800 euro als je het laat doen door een bedrijf zoals degenen die hierboven staan..
het probleem van de vr6 is dat de distributieketting aan de versnellingsbakzijde zit, deze moet er namelijk af.
daarom kost het zoveel geld want de onderdelen zelf doen het hem niet, een ketting en spanner kost je geloof ik een 150-180 euro
het uurloon doet het hem aan de prijs
ik zal je wel zeggen nu je weet dat het nodig is dat je het beter maar zo snel mogelijk kan laten doen
ik wist dat het bij mijn vr6 nodig was maar dacht dat het nog wel even kon, mooi niet dus want 2 maanden later liep de motor in de soep en dat doet zeer
dus wees er snel bij zodat je blokkie nog een flinke tijd meegaat!



*Never drive faster than your guardian angel can fly*

Conjo Conjo from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 1 April 2010 10:37:28
Database Noobie


43 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

heeft iemand de tijd en zin om mij te helpen bij een kettingrevisie.? ik zou het anders zeggen iemand die ik kan helpen bij het reviseren van mij ketting, want ik heb er vrij weining verstand/ervaring mee. dit hoeft natuurlijk niet voor niets.. anders ga ik hem weg brengen naar de vr6 specialist. als die goed werk levert tenminste. alvast bedankt,

wittevr6 wittevr6 from Netherlands (Limburg) posted @ 1 April 2010 11:59:54
Database Noobie


1 Topic posts
Private message

1992 Corrado 2.9 VR6

hoe merk je dat je ketting aan revisie toe is.?

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 1 April 2010 16:39:02
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32

dat hoor je wel, tenminste ik kon het bij de aanschaf wel horen van mij Corrado, je begint gewoon de luisteren aan de rechterzijde van de motor en dan hoor je in feite de ketting ratelen.

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 2 April 2010 08:52:32
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


He M.. (Conjo)

Ik wil je wel helpen of anders om... maar aangezien er wel wat km's er tussen ons zit is het wat moeilijker denk ik. Tenzij je richting het noorden wil. Om dit te laten doen is ook een optie en ik wil wel reageren op de keuze van jou om naar de vr6-sp (nu TVS-engineering) te gaan maar ik denk dat er veel verschillende reaktie's op komen. Mijn advies is, als je het doet draai bij deze jongens erniet om heen en kijk niet op een paar tientjes (afdingen). Hier knappen ze gelijk op af!! Persoonlijk heb ik dit ervaren en bij mij hebben ze niet moeilijk gedaan. Terwijl ik de ombouw zelf heb gedaan en veel advies gevraagd waarbij ze altijd voor me klaar stonden (telefoon en mail). Volgens mij zit daar ook iemand bij jou in de buurt die ook veel ervaring heeft op VR6 gebied.

@ wittevr6,

Ketting is vooral te horen al je gas geeft en loslaat. Bij het terug vallen van je toeren hoor je m duidelijk (als hij versleten is) een ratelend geluid, aan de rechtekant van je blok als je ervoor staat. Tussen je blok en versnellingsbak. Vooral achter op het blok goed hoorbaar. En als je m stationair ook hoord is het foute boel




Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

Conjo Conjo from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 2 April 2010 11:06:16
Database Noobie


43 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

bedankt h..

echt balen ja dat je zo ver van me vandaan woont, denk dat je hele goeie hulp bent. dat je me met veel kan helpen, echt gebrek aan ervaring heb je ook nie. maar friesland is toch net iets te ver voor me. net als de vr6-specialist. maar wat weet van je van zeypveld in driebergen? want die vraagt wel iets meer, maar is iets korter bij. en wat raad je nog meer aan om te laten doen als ik toch voor die kettingrevisie ga? in ieder geval me motorsteunen. maar verder.? niet is echt noodzakelijk maar zit toch net over de 2 ton nu..

gr maaikel

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 2 April 2010 14:16:09
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ik zou ook meteen je koppelingsplaten laten vervangen.


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 3 April 2010 21:20:09
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Zeypveld werkt perfect, geeft altijd goed advies mocht het verstandig zijn iets wel of niet te vervangen, plus dat ook hij superveel ervaring heeft met vr6-jes en kettingen!
Zeker een aanrader!

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 4 April 2010 08:39:43
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


He Maaikel,

zoals hier boven is gemeld heb ik niet veel aan toe te voegen. Laat je goed informeren door Zeypveld en ik denk dat het wel goed komt.


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

This topic counts 1 page 1