Forum > [Nederlands subforum] > Snelheid sensor

This topic counts 2 pages 1 2
Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 18 November 2009 15:37:55
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


kan iemand mij een foto sturen of uitleggen waar de snelheid sensor zit in een corrado vr6 ? ik had gehoort boven op de bak links achter maar ik zie zoveel stekkers en heb nog niet erg veel ervaring met auto's

alvast bedankt

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 18 November 2009 16:07:18
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


ik heb hem gevonden maart hoe weet ik of die stuk is aangezien km teller toerenteller dagstand en spoiler ni meer werken

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 18 November 2009 20:35:11
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


Ik stuur ff een plaatje over uitleg van het testen van een G22 sensor (snelheidssensor) wel engels maar dit moet geen probleem zijn. Meet eerst eens de spanning op de draad van de sensor en dan via de sensor. Het kan ook zo zijn dat de radio moeilijk doet. Op de ISO stekker, van de radio, zit ook een wit/blauwe draad als dit zo haal deze eerst los. Denk erom dat deze geen sluiting kan maken!!! Dit is de GALA draad. Maar deze heeft meestal alleen een org vw radio een andere radio/navi heeft hier een draad voor een afstand bediening of zelfs tel mute. Het zo kan zijn dat de radio een verkeerde spanning op die draad zet en zo de snelheid uitschakeld.


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 19 November 2009 12:28:37
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


eindelijk goede en duidelijke informatie , bedankt ik zal even kijken en laat wel ff weten of het gelukt is

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 20 November 2009 23:49:21
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Ik las je mail en reageer hier maar even op je probleem, zodat andere er wellicht ook iets aan hebben.
Ik vermoed dat het een defecte snelheidssensor kan zijn. Bekijk anders even de andere topics over een soortgelijke storing op het forum. De storing in de bekabeling van de radio, zoals je zelf al in

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 21 November 2009 13:27:53
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


wat is een hall sensor en waar kan ik die bestellen

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 21 November 2009 23:02:30
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Het gaat om de vehicle speed sensor (VSS). Dat is de snelheidssensor. Volgens de Bentley manual zit deze kennelijk achter de tellerunit, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Bij andere VW's zit deze namelijk in de buurt van het motorblok. Greetz Johan

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 22 November 2009 00:18:41
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


heb je een idee waar ik die kan kopen ?
of moet ik dan een nieuwe cockpit

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 22 November 2009 10:46:31
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


Ik kan het mis hebben maar een Hall sensor heeft meer met de ontsteking tijdstip uit te staan en staat los van de snelheids sensor of heb je het over de toerenteller die het niet doet. Een hall sensor zit in de verdeelkap onder de rotor, bij een dis ontsteking zit er een losse sensor bij de voorste nokkenas bij de dis. Het ging toch over de km teller? Zelfs haal je de klokken display eruit werkt de spoiler nog steeds. Deze heeft een eigen regeleenheid. Dus het lijkt mij dat er iets is met de aansturing ervan.
Heb je weer via mail een andere uitleg gestuurd over het door meten van de snelheidssensor.


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 22 November 2009 13:38:52
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


ok maar waar kan ik zon sensor kopen ik heb nerens op internet iets zien staan ?

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 22 November 2009 14:27:58
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


Bij de dealer met het nummer 191 919 149 D (haakse stekker aansluiting) kosten 25 euro.
Rechte stekker aansluiting 357 919 149 kosten 25 euro (automaat bak).
Dus ik begrijp hieruit dat de sensor stuk is. Heb je deze al een keer aangesloten op het kontakt en aan het asje draaien en kijken wat de snelheids meter doet. Als deze dan wel werkt is het aandrijfwiel stuk kosten hiervan ongeveer 10 euro met het nummer 02a 409 197 met 02a 409 193. Ga met je kenteken naar de dealer neem deze nummers mee en zij kunnen kijken op dit de juiste zijn voor jouw auto.


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 23 November 2009 13:05:43
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


om eerlijk te zijn weet ik niet eens waar de stekker zit

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 23 November 2009 13:58:29
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


ik heb de km teller eruit en er zat achter op een zendertje met een rubber slangetje erop , heefd het daar mee te maken ?

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 23 November 2009 15:54:51
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


ik heb hem gevonden maar er zitten alemaal slangen enz voor , kan ik die zomaar loshalen ?

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 23 November 2009 18:52:20
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


Slangen??? Je moet achter bovenop de versnellingsbak kijken beetje rechts als je ervoor staat. Daar zit je G22 (VSS) snelheidssensor. Je klokken heeft hier volgens mij niets mee te maken als je spoiler het ook niet doet. Nog misschien een tip; laat er een garage erna kijken liefst een dealer kost een paar maar dan ben je zeker van dat het gemaakt word.


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 23 November 2009 19:34:14
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


ja en die zit met 2 shroefjes vast ? , heb je een foto

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 23 November 2009 20:26:34
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


probleem is ik heb net 4 nieuwe banden besteld en draagarm rubbers en chteras rubbers erop late zette en nu is het geld op , en ik heb op alemaal forums gevraagd wat het kon zijn niemand wist het, en als ze wat zijden wisten ze ze verder ook niet hoe ik kon controleren of het kapot was , en ben nu al een poosje bezig en ben er ondertussen helemaal gestoord van en wil gewoon weer normaal kunnen rijden

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 23 November 2009 21:59:31
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


Ik heb je mail gestuurd


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 23 November 2009 22:00:43
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

In het bovenstaande moet ik wat verduidelijke. Bepaalde termen in de Bentley Manual leiden wat tot verwarring. Zo is er een Vehicle Speed Sensor (VSS) deze bevindt zich bij de versnelling.



De werking daarvan is te controleren mbv onderstaand schema.



Daarnaast is er een Hall Sensor deze zit inderdaad - zoals Hillebrand als zei - in de verdeelkap onder de rotor of bij de voorste nokkenas (nr. 8).



Maar waar het waarschijnlijk bij jouw probleem om gaat is de Hall Vehicle Speed Sensor. Deze zit achter de tellerunit. Hieronder enkele afbeeldingen met de bijhorende toelichting uit de Bentley Manual.




1 - to MFA mode switch
2 - from oil temperature sensor
3 - outside temperature sensor signal
4 - plus (+) connection, terminal 15
5 - not used
6 - ground (-) for outside temperature sensor
7 - not used
8 - ground (-) for MFA, terminal 31
9 - to MFA reset switch
10 - not used
11 - to MFA memory switch
12 - Hall speed sensor signal
13 - not used
14 - not used
15 - tachometer output signal
16 - not used



Hall Vehicle Speed Sensor, location

The Hall Vehicle Speed Sensor is used to provide an input signal to the multi-function indicator (MFA), cruise control system, and speed dependent rear spoiler adjustment system.

The Hall Vehicle Speed Sensor is located on the rear of the speedometer housing.

1 - speedometer drive cable connection
2 - Hall Vehicle Speed Sensor
A - mounting screws
B - spring loaded contact

Greetz Johan



Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 23 November 2009 22:31:04
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


Kijk zo is het ook duidelijker!! Ik meende dat de spoiler ook niet meer werkte. Vandaar ik bij de aansturing zocht. Maar dit lijkt dus wel te werken. Maar ook vreemd dat de toerenteller ( http://www.corrado-database.nl/forum/index.php?item=forum&subitem=viewtopic&topic_id=862 ) ook niet werkt of zit dit ook hiermee in verband? Zoja weer wat geleerd!!


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 23 November 2009 22:34:26
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


woooow dat noem ik nou duidelijk informatie , bedankt voor jullie hulp ik zal morgen meteen weer alles los hallen en controleren en dan laat ik wel weten of ik het probleem heb gevonden

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 24 November 2009 12:49:33
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


ik heb hem los , maar die plaatjes zijn van een andere teller volgens mij

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 24 November 2009 12:57:03
Database Amateur


77 Topic posts
Private message






MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 24 November 2009 20:54:26
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Dat vierkante blokje op de achterzijde is de MFA vacuum sensor en rechts daarvan zit de multi-point connector. Volgens onderstaande tekening zou de Hall (Vehicle)Speed Sensor zich op de achterzijde van de tellerunit moeten bevinden. Veel duidelijker wordt het in het handboek niet omschreven. Greetz Johan



Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 25 November 2009 15:14:55
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


hmmm das lastig mijn km stand is ook digitaal ? mish dat daar vershil in zit ?

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 26 November 2009 18:10:39
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Dit gaat sowieso over de digitale tellers. Wellicht zit de sensor tussen de tellerplaat en de printplaat in. In de onderstaande topic schrijft een engelstalige lid dat hij de Hall Speed Sensor verwijdert had van zijn 'gauge cluster', dit zijn de tellerplaten.

http://www.corrado-database.nl/forum/index.php?item=forum&subitem=viewtopic&topic_id=245

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 26 November 2009 19:37:09
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


hmm kijk volgens weekend wel ff morgen komen er nieuwe banden onder en maandag breng ik ehm weg voor nieuwe achteras rubbers en draagarm rubbers , dan ff naar teller kiekn en dan apk

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 27 December 2009 18:52:27
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


die sensor is pas vanaf 93 en mijne is van 92

iemand nog een idee ?


Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 30 December 2009 14:01:28
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


?

Boels Boels from Netherlands (Drenthe) posted @ 3 January 2010 19:13:41
Database Amateur


77 Topic posts
Private message


up

This topic counts 2 pages 1 2