Forum > [Nederlands subforum] > Koelvloeistoftemp. sensor

This topic counts 1 page 1
Peter-GS Peter-GS from Netherlands (Overijssel) posted @ 25 January 2009 22:55:26
Database Noobie


5 Topic posts
Private message


Ik ben Peter-GS.
Heb sinds 1 week een Corrado 1.8 G60 uit 1991.
Deze auto heb ik gekocht gewoon voor de hobby.
Hij is redelijk goed, mijn bedoeling is om deze auto weer zo orgineel mogelijk te maken. Altijd al heb ik dit een mooie auto gevonden. Ik ben 39 en 1 van mij hoobies is sleuten, vandaar deze wat oudere auto. In het dagekijks leven rij in een Toyota Avensis van 2004 een D4D.

Nu heb ik een probleem met de Corrado, de temperatuur van de koelvloeistof wordt niet meer weergegeven op het dashboard. Wel kan ik via de boardcomputer de olie temperatuur aflezen. Deze blijft nogmaal, dus alles werkt qua koeling verder goed. De auto lijkt verder normaal, als hij koud is dan is het toerental net over de 1000. Als hij warm is dan is hij netjes 800 a 850 t/min.

Nu zit er als je voor de autostaat, op de cilinder kop, een zwatre behuizing waarin 2 sensoren zitten. 1 zwart 1 blauw. Op deze beide sensoren meet ik geen weerstand. Verder heb ik nog niet gekeken, graag van u verdere info.

Met vriendelijke groet,
Peter

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 26 January 2009 16:59:15
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

blauwe is volgens mij voor de koeling temperatuur dacht ik


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


Peter-GS Peter-GS from Netherlands (Overijssel) posted @ 26 January 2009 21:39:28
Database Noobie


5 Topic posts
Private message


Dank je voor je reactie.
Wat jij denkt, dacht ik ook.

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 26 January 2009 22:09:40
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

verders heb ik niet bijster veel verstand van motoren... als ik iets had met mijn g60 bracht ik hem weg en voila probleem opgelost


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


Peter-GS Peter-GS from Netherlands (Overijssel) posted @ 27 January 2009 16:29:02
Database Noobie


5 Topic posts
Private message


Ja, dat doe ik met mijn Avensis D4D ook.

Maar juist deze auto heb ik gekocht voor de hobby.
Helaas zit er geen instructie boekje meer bij.

Dus ja, dan is het wel eens even gokken.

Groeten,
Peter

opa opa from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 27 January 2009 17:49:53
Database Noobie


3 Topic posts
Private message

1993 Corrado 20VT Syncro

De blauwe sensor is de temp. sensor voor de computer, de zwarte is de sensor voor de cocpit.
Het zijn beide NCT weerstanden, dwz hoe hoger de temperatuur hoe lager de weerstand.
Kijk voor de weerstandwaarden in het werkplaats handboek.

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 27 January 2009 19:02:38
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Ik lees dat je geen instructieboekje hebt bij je Corrado. Kijk eens op
http://members.lycos.nl/audiboeken/Downloads/Pdf/Vw/Handleiding_Corrado.pdf
Op deze site is een digitale versie (pdf-formaat) van een Nederlands instructieboekje beschikbaar. Klik met de rechtermuisknop op hyperlink en je kunt het bestand downloaden. Zie ook Forum Topic Gezocht Boekjes Corrado 'Gebruikersaanwijzingen' Veel plezier ermee. Greetz Johan


Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 31 January 2009 17:18:28
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Ik heb zelf een vergelijkbaar probleem met mijn c.
Vraagje, wordt jouw kachel goed warm?
Bij mij loopt de temperatuur wel op als ik een minuutje of twee de motor stationair warm laat draaien, ga ik daarna weer rijden dan valt de meter weer terug naar 0 stand.
In mijn situatie ligt het probleem in de thermostaat, mocht dit bij jou net zo zijn dan adviseer ik je om gelijk met een nieuwe thermostaat ook een thermostaathuis te bestellen, deze is van kunststof en wil nog wel eens stuk gaan bij vervanging van de thermostaat.
Succes en veel plezier met sleutelen.

This topic counts 1 page 1