Forum > [Nederlands subforum] > Nieuw motormanagement op mijn C

This topic counts 3 pages 1 2 3
JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 9 December 2008 23:38:39
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Even een update over mijn Corrado ( check mijn profiel op de database )



In 2005 heb ik na het begeven van de G-lader een 2.0 16VT FSI blok in mijn corrado laten lepelen. Het bleek vrij lastig te zijn om de FSI van dit blok te behouden en alles op het originele motormanagement te laten draaien. Gezien dat feit heeft de motor tot op de dag van vandaag op het "oude" digifant systeem gedraaid met als nadelen :

* Hoog verbruik
* Sterk verouderd ontstekingsysteem met verdeler
* Niet uit te lezen met odb o.i.d.
* Niet 100% goed af te stellen
enz.

Ik ben enige tijd op zoek geweest naar een stand-alone motormanagement wat betaalbaar is. Het eerst kwam ik uit bij KMS maar de prijzen hiervan vielen me nog erg tegen. Na enig speurwerk kwam ik uit bij Mega-squirt, de prijzen hiervan vielen erg mee en de mogelijkheden zijn groot. Ik zag het niet zitten om alles zelf te doen zonder hier enige ervaring mee te hebben dus heb ik contact gezocht met Jeroen Bosma van BS-autotune ( www.bs-autotune.nl ).
Jeroen had nog iets mooiers voor me dan mega-squirt, namelijk KDFI van K-data.
Voor degenen die dit interessant vinden zou ik zeker aanraden even op bovenstaande website te kijken, het is zelfs nog iets goedkoper dan mega-squirt en toch betrouwbaarder.

Op dit moment staat mijn corrado bij BS-autotune en worden enkele sensoren en de kabelboom aangepast plus KDFI motormanagement geplaatst.

Voor degenen die een 20vt, 2.0 16vt of alles anders dan standaard in de corrado op digifant hebben draaien zou ik zeker aanraden contact met BS-autotune op te nemen. Hij kan je precies vertellen wat de nadelen aan digifant op zo'n blok zijn. Zo ben ik er op deze manier achter gekomen dat er teveel brandstof ingespoten werd en dit teveel aan brandstof de olie oplost van de zuiger en cilinderwand. De benzinge liep dus letterlijk langs de zuigerveren en deed de smering van de lagers teniet. Had ik hier lang mee door gereden dan had het een snel verslijten van mijn motor betekend!

Ik hoop binnenkort mijn bevindingen van het nieuwe motormanagement hier te posten

Kim-1984 Kim-1984 from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 10 December 2008 11:55:10
Database Noobie


32 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.8 G60

Hey Hedz,

Klinkt goed!

Ik zag dat je gebeld had gister, ik was het weer helemaal; vergeten
Beloof niets, maar ik bel je vanaaf (heb een herinnering in m'n tel gezet haha).

Groetjes


Life's short, ride hard and fly low

vwcorradoz vwcorradoz from Netherlands (Overijssel) posted @ 10 December 2008 12:31:25
Database Semi-Pro


143 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.9 VR6

hmm ben benieuwd wil ook ooit nog eens een kleine turbo op mijn c zetten Greetz


een ford die roest een opel nog meer ik rijdt VW en danke de heer

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 10 December 2008 16:39:37
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

hier de link naar het project.

http://www.bs-autotune.nl/content/view/81/91/

hoop dat het allemaal goed komt en lekker gaat lopen!


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 10 December 2008 16:39:41
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

@ Kim, komt goed !

Voor de mensen die het project willen volgen, het wordt vanaf nu uitvoerig bijgehouden op www.bs-autotune.nl bij projecten VW

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 10 December 2008 16:42:37
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

hehe, net te laat hedzer


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 10 December 2008 16:49:02
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Haha ik zie het

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 11 December 2008 17:25:20
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ik heb je nieuwe pics ook al ff bewonderd, ziet er nu al goed uit!!


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 11 December 2008 22:55:12
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Dank je Jacob! De nieuwe COP's zitten er al op :



vwcorradoz vwcorradoz from Netherlands (Overijssel) posted @ 12 December 2008 16:16:52
Database Semi-Pro


143 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.9 VR6

wat zal jij een gelukkig man zijn straks


een ford die roest een opel nog meer ik rijdt VW en danke de heer

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 12 December 2008 17:18:32
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Zeker weten

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 12 December 2008 22:14:31
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Ik blijf dit met ZEER grote interesse volgen, Hedzer!!

Hopelijk heb je nu eindelijk een fatsoenlijk lopende motor in je (overigens schitterende) Corrado liggen(denk wel dat het goed gaat komen, Jeroen weet wel wat ie doet..)

gr Niels

Non registered user 13 December 2008 23:00:34
Database Noobie


37 Topic posts
Private message


Zo dat is wel schokkend dat de auto bij had kunnen afbranden.

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 14 December 2008 12:17:38
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Ach, de gemiddelde G60 waar wat minder naar het fatsoenlijke onderhoud wordt gekeken staat ook altijd op het punt van affikken...
De brandstofleidingen lopen daarbij vlakbij het uitlaatspruitstuk, die worden lekker warm en broos, gaan lekken= brandstof op de uitlaat= dikke fik....

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 14 December 2008 22:28:12
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Thnx Niels! Ik heb er nu zeker wel vertrouwen in. Adaptronic is trouwens bezig met een ecu die FSI kan aansturen, is nu allemaal nog experimenteel maar mischien leuk voor in de toekomst!

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 16 December 2008 22:13:25
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

En?? Al vorderingen??

En dat van Adaptronic, dat heb jij denk ik van Leon gehoord, en die heeft het weer van mij!

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 16 December 2008 22:35:38
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Haha dat klopt, toevallig zeg. Ik heb het daarna ook nog ergens op een forum gelezen geloof ik. Ik heb vandaag verder nog geen nieuws helaas.

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 17 December 2008 13:38:42
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Das jammer, Jeroen had gedacht dat de motor gister(dinsdag) al kon lopen, mogelijk heeft ie toch wat vertraging opgelopen met de VVT(mogelijk toch vastgelast) of de dubbele koppakking.

Je kunt me anders wel toevoegen op MSN: nielsmuijs@hotmail.com

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 18 December 2008 13:29:59
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Nu al wel nieuws(goed of minder goed, dat maakt niet uit..)???

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 18 December 2008 19:57:42
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Helaas, heb nog niks gehoord verder, zodra ik iets hoor zal ik het direct hier posten! Ik zal je even toevoegen op msn Niels, al ben ik niet zo vaak online.

tall boy tall boy from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 29 December 2008 20:04:58
Database Noobie


4 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Hoi, ik ben Ruud van Adaptronic en in heb van Leon een setje TFSI injectoren gehad compleet met fuel rail drive by wire klep en nog een activator waarmee je de kleppen in het inlaatspruitstuk kan verstellen. Ben Leon ook erg dankbaar dat hij zijn onderdelen ter beschikking wil stellen zodat we hopelijk zijn motor binnen niet al te lange tijd op de motor rem kunnen zetten om te gaan testen.

Afgelopen zaterdag heb ik de TFSI injectoren getest en ik heb daar ook een klein filmpje van gemaakt. http://www.youtube.com/watch?v=briy537KfUg&feature=channel_page

We weten nu dus de minimale opening tijd en de impedantie van de injectoren.
Wat je niet goed kan horen is dat we de injector in multi burst in laten spuiten, heel kort achter elkaar injecteren.
De techniek van inspuiten bij deze motoren stamt bijna direct af van de commonrail diesel techniek ware het niet dat de druk veel lager is.

Voor de rest staat er nog een hoop op het test programma van de benzine druk regeling en het aansturen van de drive by wire klep tot het aansturen van de VVT bediening waarbij ik enerzijds denk dat het een emissie verhaal is, maar anderzijds zie ik van een 320Pk sterke TFSI motor wel de vermogen curve oplopen tot de toerenbegrenzer dus das wel iets waarvan je zegt de VVT kan toch nog wel wat meer power geven.

@ JustinC ik ben wel benieuwd wat Jeroen van BS auto tune er van gaat maken aan prestaties. We werken al een poosje samen namelijk met de ontwikkeling van nieuwe dingen.
Weet zelf uit ervaring dat je bij een aantal type hoge compressie motoren (wat de TFSI motor is) toch nog leuk vermogen kan maken, maar denk wel dat je zonder direct ingespoten injectie toch wel vermogen laat leggen al hoewel de standaard turbo op deze motoren de beperkende factor is denk ik.
Ze maken al meer dan 350Pk met de race indurance motoren, maar vraag me niet wat voor binnenwerk er in zin al hoewel de SEAT raceauto met de 320Pk toch echt standaard is.

Vind het toch wel jammer dat je VVT vast gelast zit anders konden we met een 420C Adaptronic ECU eens kijken wat de VVT brengt, maar wat niet is is niet.

Ik hoop dat het wat nuttige info is?

Groeten Ruud


Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 30 December 2008 11:44:36
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ben benieuwd wat er uiteindelijk voor vermogen uit komt, zo te lezen is de Corrado wel in goede handen dus en komt het allemaal weer goed, iets wat hedzer na de motor malaise wel verdient!


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 30 December 2008 13:53:36
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Tis alleen jammer dat het zolang duurt met updates....
Auto zou voor oud-en-nieuw rijden, dus ben benieuwd...

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 30 December 2008 14:07:19
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ik zal hem meteen ff vragen hoe en wat? moet toch ff naar der van der bij brothers.


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 30 December 2008 17:58:48
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32

Ja v

tall boy tall boy from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 30 December 2008 20:59:56
Database Noobie


4 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Ik weet er het fijne ook niet van, geloof dat Jeroen op onderdelen zat te wachten en als de leverancier niet kan leveren is dat voor de gene die de boel moet inbouwen een grote frustratie omdat je zelf ook niet verder kan en als je het binnen hebt je die slagen in de ronte werkt om alles zo snel mogelijk af te hebben. Speek uit ervaring.

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 30 December 2008 21:09:48
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ja, dat is altijd minder als je op spullen moet wachten, maar Hedzer heeft het toch veel te druk om er mee te gaan rijden hahaha, kan nog wel een half jaartje wachten


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 30 December 2008 23:34:43
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Ruud, bedankt voor de nuttige info! Ik vind het zelf ook jammer dat de vvt vast zit. Mischien voor een volgend project dat eens aanpakken en mischien dat Jeroen en jij het tegen die tijd voor elkaar hebben om de FSI ook weer aan te sturen op een betaalbare manier! Voor de rest wacht ik rustig af, ik begrijp het maar al te goed hoe dat gaat met wachten op de onderdelen van de leveranciers, maak dit ook dagelijks mee! Ik heb het zelf momenteel toch ook erg druk, het is alleen jammer dat de auto voor de 20e van december voor de apk had gemoeten.

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 1 January 2009 20:19:44
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Een nieuw jaar, dan ook nieuwe updates??

tall boy tall boy from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 3 January 2009 23:05:57
Database Noobie


4 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Het TFSI verhaal gaat er ook komen als voorwerk op wellicht de V10 van AUDI dus Leon kom maar op met je motor.

Jammer dat we Leon Zn motor heel moeten laten anders konden we met een grotere turbo hem lekker opkietelen, wil ook wel een weten wat het aankan.
Over heel houden gesproken, de ECU gaat de brandstofdruk meten en als deze weg zakt en de ECU buiten Zn normale kenveld moet werken dan kan je actie ondernemen door bijvoorbeeld je turbodruk te laten zakken of de drive by wire de gasklep een stuk dicht te zetten enz.


This topic counts 3 pages 1 2 3