Forum > [Nederlands subforum] > Handrem vriest vast

This topic counts 1 page 1
DaDuRrTy87 DaDuRrTy87 from Netherlands (Zeeland) posted @ 8 December 2008 19:35:59
Database Noobie


7 Topic posts
Private message

1988 Corrado 1.8 G60

Wat kan ik hiertegen doen?

Behalve niet op de handrem zetten.

Hij staat namelijk altijd op een schuine oprit.

APOC [T.I.M.] APOC [T.I.M.] from Netherlands (Overijssel) posted @ 8 December 2008 19:44:47
Database Noobie


24 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.0i 8V

ik begrijp dat je het dus een probleem vind om hem in de versnelling te zetten?

DaDuRrTy87 DaDuRrTy87 from Netherlands (Zeeland) posted @ 8 December 2008 19:45:35
Database Noobie


7 Topic posts
Private message

1988 Corrado 1.8 G60

dat lijkt me niet zo gezond op een schuine oprit toch?

het is een aardig schuine oprit

jeffreyracing jeffreyracing from Netherlands (Utrecht) posted @ 8 December 2008 19:46:18
Database Noobie


13 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.0 16V Turbo

handrem vriest vast ?

dus in het mechanisme zelf vriest hij vast ?

Of komt de hendel niet meer terug ? ( op de remklauw )

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 8 December 2008 19:46:31
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ik gebruik eigenlijk nooit de handrem, gewoon in de eerste versnelling laten kan er ook niks mee gebeuren, vooral in de winter is het niet verstandig om de handrem te gebruiken.


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


Gijs 16V-G60 Gijs 16V-G60 from Netherlands (Limburg) posted @ 8 December 2008 19:49:15
Database Noobie


31 Topic posts
Private message

1992 Corrado 16V-G60

doe ik ook altijd..

die van mij staat nooit met de handrem erop gestalt..
ik had eerst altijd een raar geluid bij mijn remmen achter
maar sinds dat vervangen is hoor ik dat geluid niet meer..
schijnt een corradokwaaltje te zijn..


Corrado 16V-G60

DaDuRrTy87 DaDuRrTy87 from Netherlands (Zeeland) posted @ 8 December 2008 19:50:10
Database Noobie


7 Topic posts
Private message

1988 Corrado 1.8 G60

Ik weet dat het niet verstandig is maar zoals ik al zei hij staat dus op een schuine oprit.

Maar wat er precies vast vriest weet ik niet.

De auto rijd dan "zwaarder" en dan komt er rook van de achterremmen af.

Gijs 16V-G60 Gijs 16V-G60 from Netherlands (Limburg) posted @ 8 December 2008 19:53:22
Database Noobie


31 Topic posts
Private message

1992 Corrado 16V-G60

dat is idd niet zo mooi..

als je hem in de versnelling zet kan er niks gebeure.. zolang je er maar aan denkt bij de keer daarop met starten.


Corrado 16V-G60

jeffreyracing jeffreyracing from Netherlands (Utrecht) posted @ 8 December 2008 19:53:51
Database Noobie


13 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.0 16V Turbo

Ik weet niet of de remmen vaak ontlucht worden ?

Zo niet kan er vocht bij in de remklauw komen... ( water )
Als dat bevriest kan het het oorzaak wel zijn al betwijvel ik dat.

Aan de buitenkant van de kleur zit een hendel.
ALs je een nieuwe remklauw koop zit daar een veer op om hem terug te trekken. Bij de originele remklauwen niet..
Maar zoiezo kan de veer niet blijven zitten, die zit in de weg en komt anders ergens tegen aan.

Dus de hendel moet op wonderbaarlijke wijze terug zien te komen.
Misschien heeft het daar mee te maken.

Ik zou er eens naar laten kijken als ik jou was.
Misschien zit de remklauw zelf wel vast....

Gijs 16V-G60 Gijs 16V-G60 from Netherlands (Limburg) posted @ 8 December 2008 19:55:51
Database Noobie


31 Topic posts
Private message

1992 Corrado 16V-G60

Toen ik achter nieuwe schijven en blokken erop heb gegooid moest de cilinder in de klauw ook terug worden gedraaid en dat ging met veel pijn en moeite.. maar remmenreiniger doet wonderen..


Corrado 16V-G60

corrado 16v corrado 16v from Netherlands (Utrecht) posted @ 8 December 2008 23:31:03
Database Noobie


4 Topic posts
Private message

1991 Corrado 2.0i 16V

als dat terug draaien zwaar ging, dan heb je best kans dat er vocht in je remleidingen zit/heeft gezeten. Misschien zijn je remcupjes wel verroest ofzo.

Grootste probleem zit hem meestal in het handrem mechanisme zelf, denk dat er weinig anders opzit dan nieuwe te kopen, tenzij carman ze toevallig nog reviseerd?!

Necati Necati from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 9 December 2008 08:33:32
Database Noobie


6 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

Volgens mij doet CARman dat nog, anders zijn er nog anderen die je kunnen helpen met revisie.

De handrem gebruik ik zelf ook alleen in de zomer, winter altijd in de versnelling.

Gereviseerde remklauwen kunnen iig weer vele winters mee

DaDuRrTy87 DaDuRrTy87 from Netherlands (Zeeland) posted @ 9 December 2008 10:56:40
Database Noobie


7 Topic posts
Private message

1988 Corrado 1.8 G60

Oke,

Bij mij is vorig jaar augustus de handrem opnieuw afgesteld en in de winter had ik er toen voor het eerst last van, Nou is dit jaar de ene klauw vervangen en de ander is gereviseerd maar nou had ik er vorige week toch last van.

Goda666 Goda666 from Netherlands (Flevoland) posted @ 9 December 2008 18:26:57
Database Semi-Pro


161 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60
1989 Corrado 1.8 G60

dat heb ik ook een keer gedaan op de handrem als het vriest, daarna nooit meer gedaan.

mijn remschijven waren rood gloeiend.
en heb ik later ook moeten vervangen.

versnelling werkt altijd op schuine stukken, zo heb ik dat geleerd en anders een steen bij het wiel.

maar kan je de KABEL van de handrem niet invetten dan?




Necati Necati from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 10 December 2008 08:53:46
Database Noobie


6 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

De kabel vriest niet vast, de hevel van de klauw zelf vriest vast.

Het is wel 20 jaar oude techniek he

corrado 16v corrado 16v from Netherlands (Utrecht) posted @ 10 December 2008 17:08:38
Database Noobie


4 Topic posts
Private message

1991 Corrado 2.0i 16V

Ik had precies hetzelfde probleem, heb toen bij eddy vos auto materialen 2 gereviseerde remklauwen gehaald.

Dit zijn ruildelen dus als je je oude klauwen weer inleverd krijg je weer een deel terug van het betaalde bedrag.

Dan ben je echt van het probleem af hoor, voor een hele lange tijd. Vooral als je rond het scharnierpunt van de handrem hevel nog wat goed weerbestendig vet smeert. Niet teveel want dan blijft er weer te veel troep aankleven.

jeffreyracing jeffreyracing from Netherlands (Utrecht) posted @ 11 December 2008 16:12:52
Database Noobie


13 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.0 16V Turbo

de kabel kan ook weldegelijk vast vriezen.
Probeer met dit weer de plassen te vermijden ( dus niet expres door diepe plassen rijden )
De kabel kan d.m.v het vocht gaan bevriezen.

De hevel zoals ik al zei op de remklauw moet op wonderbaarlijke wijze terug zien te komen als daar water op zit en het gaat vriezen wil die wel eens blijven hangen.

En als je echt LANG niet je remvloeistof ververst hebt ( gebeurd tegenwoordig vaak niet ) Dan kan er ook water in de remklauw zelf zitten, dat gaat bevriezen.
( dat is in een zeldezame vase hoor, gebeurt niet snel )

Meestal slaat de zuiger in de remklauw vast tegen de wanden en kan er dan zo moeilijk uitgedraait worden.
Hierbij is het beter om gewoon een nieuwe remklauw te halen.
Als je hem dan goed monteert en alles goed invet en goed onderhoud ( tijdig de vloeistoffen verversen ) dan kan je er heeeeel lang plezier mee hebben.

Gr.

Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 31 January 2009 17:29:08
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Bij het sleutelen aan de remmen is het altijd raadzaam er voor te zorgen dat je alle bewegende delen goed gangbaar maakt, controleer rubbers en op corrosie.
De remvloeistof moet ca. eens in de twee jaar ververst worden, zorg ervoor dat het hele systeem daarbij wordt doorgespoeld.
Voor de corrado moet je hiervoor dot4 vloeistof gebruiken,deze bevat namelijk geen siliconen welke ernstige schade aan je remmerij kunnen veroorzaken.
Het in de versnelling parkeren van de auto kan echt geen kwaad op een helling, als je echt zeker wilt zijn dat de auto niet kan wegrollen plaats dan een baksteen of een wielkeg aan de lage kant.

This topic counts 1 page 1