Press the trip resetbutton on your dash and simultaneously turn the ignition on (don't start the engine) and turn off the ignition and turn the ignition on again. Then let go of the trip resetbutton. Now you've activated 8 different programs on the right display of your board computer. Program 7 or P7 (use the trip resetbutton to walk through the different programs) is the Digital Rotational Speed. When you turn of the ignition everything turns back to normal and no data has been lost. In fact the usual data also has been updated during the process. NB. There is a possibility that the fuel meter starts to act a little weird, but this is "normal" and will disappear after you've turn off the ignition.
To read this in Dutch or for further details on the option:
- Current fuel consumption (not average) / Huidge verbruikmeter
1.Start engine
2.Move the MFA selector to "2"
3.Press and hold the MFA end button (keep holding)
4.Stop engine
5.Start engine
6.Release the MFA end button.
7.Press the MFA End button one time to check G-lader pressure.
LET WEL OP,MFA TOETS 1 OF 2 AL WEL INSCHAKELEN VOORDAT JE HET CONTACT UIT EN AAN ZET,DOE JE DIT ERNA SPRINGT JE DISPLAY TERUG OP STANDAART.
Dus eerst even denken welke MFA functie je wilt gaan gebruiken
Wel geinig om je km of toerenteller eens digitaal af te lezen...
De G-lader is een soort compressor die de lucht comprimeert, d.w.z. de aan gezogen lucht wordt samen geperst, de G-lader bouwt druk op. De G-lader is al in 1904 ontworpen door een fransman Le Creux maar nooit in praktijk gebouwd. Het uitvoeren van het ontwerp kon pas gebeuren door de techniek en de nauwkeurigheid van deze tijd. Volkswagen heeft hier zelf een productielijn voor opgezet met de modernste freesmachine's en draaibanken.
Wat ook nog wel een wetenswaardigheid is, is de slechte naam van de G-lader. Dit was vooral in de begin jaren van toepassing. De eerste laders liepen vaak stuk. Volkswagen greep in en veranderde vanaf 1991 de productie van de G-lader. De latere modellen zijn volgens Volkswagen betrouwbaarder dan een turbo. (op de zijkant van de lader staat het productiejaar)
Drukmeting van de G-lader
1 : Eerst goed warm rijden de olie moet minstens + 90 C zijn.
2 : Motor dan uitzetten !
3 : MFA schakelaar op 2 zetten
4 : MFA knopje indrukken en vasthouden,contact aan/uit dan
knopje loslaten.
5 : MFA knopje weer indrukken en motor starten dan knopje loslaten.
6 : MFA knopje 1x indrukken en de druk wordt weergegeven !
7 : Je kan de druk nu testen
Does anybody know what the reading of the data has to say or has more tips and tricks on this subject? Please let me know. There seems to be a difference in the output of data between G60's and VR6's. Which type Corrado do you own and what is the outcoming of the car's data. Please let me know. Greetz Johan
if the g60 has got a chip the valeuws may not be right!!!
my feul preasure g60 bj90 is stationary 2.1 giv a little throttle and its 2.7
just jiggle with the readings but dont take them real serious ur hozes and stuff are also a bit older aight!